Friday, March 10, 2017

Vacation Learning: Dominican Republic #7 Santo Domingo

Our last stop in Santo Domingo was the National Aquarium. I am not a fan of places where animals are kept in captivity; but this aquarium has a lot to offer. Their rehabilitation program strives to rescue, care for, and release animals back to their natural habitats. The aquarium grounds are also the home of free roaming rhinoceros iguanas who apparently enjoy human company.  The kids ate Popsicles while one of the iguanas came to visit.
One of my favorite parts of the aquarium was the outdoor exhibits. The kids favorite part was the marine-themed playground. 

3 comments:

  1. ayyyy que bellezas!!! Gracias por prestarme tus ojos, y conocer esas bellezas de nuestro pais hermano!!! Hermosoooo, y tantas educativas!!! Que rico!!! Felicidades por sus vacaciones educativas!!! Aunque si me quede con las ganas de verles!!!!

    Un abrazo!!
    Karen

    ReplyDelete
  2. No te preocupes, aún tenglo planes de viajar a tu isla. Tengo muchísimas ganas de visitar los lugares tan lindos que compartes en tu blog. Aparte quiero llevar a mis hijos a los lugares que me encantaron cuando yo fui hace ya tanto tiempo. Espero que muy pronto nos podamos conocer en persona. Mientras tanto, ¿qué te parece un viajecito por acá? ¡Te recomiendo muchísimo una primavera-verano en Illinois!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ay eso suena espectacular!!!! Y siiii, espero podamos conocernos en persona!!! Será un gustazo recibirles!!

      Delete

Thank you for sharing!